Please use this identifier to cite or link to this item: http://tede.udesc.br/tede/tede/2327
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Barros, Guilherme Sauerbrownn de
dc.creatorRuivo, Cinthia
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4269653J7por
dc.date.accessioned2017-07-11T17:26:12Z-
dc.date.available2015-07-01
dc.date.available2017-07-11T17:26:12Z-
dc.date.issued2015-03-30
dc.identifier.urihttp://tede.udesc.br/handle/handle/2327-
dc.description.abstractThis research has as its main object the study of collaborative pianists and their musical skills, especially sight-reading. The purpose of this dissertation is to discuss how collaborative practice is conceived and carried out in the context of the University of the State of Santa Catarina UDESC. Therefore, the text is divided into three chapters. The first chapter presents a definition for collaborative pianists and their musical skills, with an emphasis on sight-reading. In the second chapter, we will briefly review the process of formation of piano students at UDESC. And the third chapter is the report of a workshop held with piano students of this university, in order to assess to what extent the collaborative activity is compatible with the professional and artistic expectations of these piano bachelor degree students.eng
dc.description.resumoA presente pesquisa tem como principal objeto de estudo o pianista colaborador e suas habilidades musicais, em especial a prática da leitura à primeira vista. O objetivo principal é discutir como a prática colaborativa é concebida e realizada no contexto da UDESC. Para tanto, o texto está dividido em três capítulos. O primeiro capítulo apresenta uma definição do pianista colaborador e das habilidades que o caracterizam, com ênfase na leitura à primeira vista. No segundo capítulo, faremos uma breve análise do processo de formação dos alunos de piano na UDESC. E o terceiro capítulo é o relato de uma oficina realizada com os alunos de piano dessa instituição, a partir da qual procuramos verificar em que medida a atividade colaborativa é compatível com as expectativas profissionais e artísticas de seus alunos de bacharelado em piano.por
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-07-11T17:26:12Z (GMT). No. of bitstreams: 1 122560.pdf: 10375402 bytes, checksum: 802c1a2fbbec7cad660684dd232c757c (MD5) Previous issue date: 2015-03-30en
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade do Estado de Santa Catarinapor
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.departmentMúsicapor
dc.publisher.programMestrado em Músicapor
dc.publisher.initialsUDESCpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectPiano - Instrução e estudopor
dc.subjectMúsica para pianopor
dc.subjectCollaborative pianisteng
dc.subjectSight-readingeng
dc.subjectCoachingeng
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::MUSICApor
dc.titleO pianista colaborador : um estudo com os alunos do bacharelado em instrumento-piano da UDESCpor
dc.typeDissertaçãopor
Appears in Collections:Mestrado em Música

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
122560.pdf10,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.