Please use this identifier to cite or link to this item: http://tede.udesc.br/tede/tede/1226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Faleiro, José Ronaldo
dc.creatorCanalles, Pablo
dc.date.accessioned2017-07-10T16:51:47Z-
dc.date.available2008-09-02
dc.date.available2017-07-10T16:51:47Z-
dc.date.issued2008-08-25
dc.identifier.citationCANALLES, Pablo. The construction of the phisical actions throug the perception-imagination-adaptation triad, according to Konstantin Stanislavski. 2008. 145 f. Dissertação (Mestrado em Teatro) - Universidade do Estado de Santa Catarina, Florianópolis, 2008.por
dc.identifier.urihttp://tede.udesc.br/handle/handle/1226-
dc.description.abstractThe essay presented here investigates the construction of the Physical Actions according to Russian actor, director and educationalist Konstantin Stanislavski, through the perception-imagination-adaptation triad, considering that these three properties of the human being are of fundamental importance for the actor's work. The research aims to create a compilation of Stanislavski's life and work, and how he arrived at his theory of the Physical Actions, always looking for true and organic acting, having as a goal the emotion of the actor. Therefore, part of this study is a profound investigation of the laws of man in action - applied by Stanislavski and, here, correlated to each of the three properties; as well as the last great contribution of the Russian scholar to the theatrical arts: the active analysis, which encompasses the laws, the physical action and the other elements of his System. The Russian master, at the end of his studies, leaves as his legacy, the distinct idea that the physical action is only the path to creation, which gives the actor the possibility of penetrating his or her own subconscious and being moved. To Stanislavski, it is through a series of actions performed by the actor that the public can see emotion run through the sceneeng
dc.description.resumoO trabalho aqui apresentado procura investigar como se dá a construção das ações físicas, segundo o ator, diretor e pedagogo russo Konstantin Stanislávski, através da tríade percepção-imaginação-adaptação, tendo em vista que essas três faculdades do ser humano são de fundamental importância para o trabalho do ator. A pesquisa visa a fazer um apanhado geral sobre a vida e a obra de Stanislávski, e como ele chegou à questão da ação física, buscando sempre uma atuação verdadeira e orgânica, tendo como fim a emoção do ator. Nesse sentido, fazem parte do trabalho uma investigação aprofundada sobre as leis do homem em ação - postuladas por Stanislávski e, aqui, relacionadas a cada uma das três faculdades - e a última grande contribuição do pesquisador russo à arte teatral: a análise ativa, que engloba as leis, a ação física e os demias elementos do Sistema. O mestre russo, ao fim de seus estudos, lega-nos a primorosa idéia de que a ação física é apenas um meio para a criação, que possibilita ao ator penetrar no seu próprio subconsciente e emocionar-se. Para Stanislávski, é através de uma série de ações realizadas pelo ator que o público pode ver a emoção percorrendo a cenapor
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-07-10T16:51:47Z (GMT). No. of bitstreams: 1 PABLO.pdf: 753020 bytes, checksum: c44d2dd10eb4b95a1abd5b26cbbd61fd (MD5) Previous issue date: 2008-08-25en
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade do Estado de Santa Catarinapor
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.departmentTeatropor
dc.publisher.programMestrado em Teatropor
dc.publisher.initialsUDESCpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectAtorespor
dc.subjectImaginaçãopor
dc.subjectRepresentação teatralpor
dc.subjectAção físicapor
dc.subjectAnálise ativapor
dc.subjectPercepçãopor
dc.subjectAdaptaçãopor
dc.subjectStanislávskipor
dc.subjectLeis do homem em açãopor
dc.subjectPhysical actioneng
dc.subjectActive analysiseng
dc.subjectPerceptioneng
dc.subjectImaginationeng
dc.subjectAdaptationeng
dc.subjectStanislavskyeng
dc.subjectLaws of the man in actioneng
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::TEATROpor
dc.titleDos princípios do ator : a análise da ação física através da tríade percepção-imaginação-adaptação, a partir dos pressupostos de Konstantin Stanislávskipor
dc.title.alternativeThe construction of the phisical actions throug the perception-imagination-adaptation triad, according to Konstantin Stanislavskieng
dc.typeDissertaçãopor
Appears in Collections:Mestrado em Teatro

Files in This Item:
File SizeFormat 
PABLO.pdf735,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.